سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمیزکردن خانه های دارای فرزند

تمیزکردن خانه - تمیزکردن خانه - تمیزکردن خانه های دارای فرزند

تمیزکردن خانه های دارای فرزند. یادتان می آید که قبل از داشتن فرزندتان تمیزکردن خانه چقدر ساده بود؟همه لوازم سر جایشان بودند و به راحتی قادر بهنظافت منزل بودیم. متأسفانه، بچه ها با توانایی غریزی از قرار دادن اسباب بازی های خود در گوشه و کنار خانه رشد نمی کنند، پس از برداشتن اسباب بازی هایشان در خانه می دوند و یا حتی با یک لیوان آب میوه در خانه راه می روند و شما ترس از کثیف شدن خانه دارید اما آن ها کودک هستند و عواقب این کار را نمیدانند. آنها باید یاد بگیرند عادت ها و رفتارهای خود را با کمک و راهنمایی شما توسعه دهند.

یکی از ویژگی های فوق العاده شخصیت کودکان این است که ذهنشان شبیه اسفنج ها است، به این معنی که وقتی آنها به اندازه کافی بزرگ هستند، می توانند سریعا وظایف خود را انجام دهند و در خانه کمک کنند.

شما می توانید یاد بگیرید که چگونه به کودکان آموزش دهید با بعضی از این روش ها اتاق خواب خود را تمیز کنند.

 

آموزش کودکان برای نظافت اتاقشان

یک لیست از شرایط یک اتاق تمیز ایجاد کنید.

برای حرف زدن با بچه ها درباره تمیزکردن خانه یا اتاقشان یا جمع و جور کردن، یک چک لیست خاص برای فعالیت های جزئی ایجاد کنید تا آنها به دنبال آن باشند. برای مثال:

بلوک های ساختمانی داخل ظرف خود قرار دهید (لگوهای اسباب بازی)

حیوانات اسباب بازی را روی تخت قرار دهید

کتاب داستان ها را در قفسه قرار دهید

اگر بچه های کوچک تر دارید که خواندن بلد نیستند، یکی از این کارها را در یک زمان مشخص به آنها بدهید. با تکمیل شدن کارها، آنها ممکن است برای لبخند و ستایش به نزد شما بیایند و سپس می توانید کارهای زیر را انجام دهید.

نکته: برای کمک به بچه های بسیار کوچکتر در شناختن اسباب بازی هایی که در آن جا قرار دارند، قفسه ها و ظروف را با تصاویری از اشیاء علامت گذاری و نگهداری کنید.

 

از بین بردن عادت

پیشنهاد نظافت کار به شما این است که، به محض اینکه بازی بچه ها با اسباب بازی هایشان به پایان رسید، به آن ها آموزش دهید تا همه چیز را در جای خود قرار دهند. با این حال، به عنوان آنها وقت بازی بسیار عمیق میشوند و غرق بازی تخیلی خود میشوند و حواسشان به هیچ چیز نیست. اما شما هنوز هم می توانید آن ها را به قرار دادن تمام اسباب بازی های خود سرجایش و یا اطمینان این که حیوانات در داخل جعبه اسباب بازی قرار گرفته و خود را برای رفتن به رختخواب آماده کند، عادت دهید. شما ممکن است به زودی کشف کنید که حتی نیاز به خواهش از آن ها ندارید.

 

ادامه مطلب:

تمیزکردن خانه