سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشپزخانه دوستدار محیط زیست و سالم

درخت - آشپزخانه دوستدار محیط زیست - آشپزخانه دوستدار محیط زیست و سالم

آشپزخانه دوستدار محیط زیست. آیا تا به حال فکر کرده اید که چه چیزی باعث کاهش رد پای کربن خواهد شد؟ در این مقاله روش های دوستدار محیط زیست را آماده کرده ایم. با برخی از تغییرات و راهنمایی ساده می توانید به روشی که برای محیط زیست و حتی سلامتی شما بهتر است دسترسی پیدا کنید. اگر گام هایی برای تغییر پیدا کنیم، همه ما می توانیم تفاوت ایجاد کنیم. شگفت انگیز است که این عادت ها به سرعت در حال از بین رفتن هستند و در روال های روزانه شما متداول خواهند شد.

در این لیست با ده مورد از راه ها برای داشتن آشپزخانه دوستدار محیط زیست همراهتان هستیم. امیدواریم مقاله های نظافت کار برای تان مناسب باشند و نتیجه مطلوبی از آن ها بگیرید.

 

روش هایی برای داشتن آشپزخانه دوستدار محیط زیست

فروشگاه مواد غذایی با استفاده از کیسه های قابل بازیافت

یکی از راه های کاهش تعداد کیسه های مواد غذایی پلاستیکی در دفن زباله، استفاده از کیسه های خرید قابل بازیافت و چند بار مصرف است. به دنبال کیسه های ساخته شده از پنبه، کنف یا دیگر پارچه های طبیعی یا مشبک یا تور مانند باشید که می توانید آنها را بعد از هربار بازدید و خرید از فروشگاه مواد غذایی بشویید.

 

از تخته برش هایی از جنس مواد پایدار استفاده کنید

تخته های برش اجزای ضروری برای آشپزخانه هستند، پس چرا یک محصول را که کاربردی نیست و سازگاری با محیط زیست ندارد، خریداری کنید؟ یک تخته برش چوبی برای آشپزخانه بسیار زیباست و بهتر از پلاستیک می باشد. برخی از انواع چوب، مانند بامبو سریع رشد می کنند، حتی به طور طبیعی رشد میکروب های مضر را کاهش می دهد.

 

از ماهی تابه تفلون خلاص شوید

اگر چه بسته بندی های تفلون با توجه به خواص غیر چسبناک بودن برای طبخ مناسب هستند، اما آنها به خاطر  آزاد سازی مواد شیمیایی سمی شناخته شده اند. آنها نیز به راحتی به سلامتی آسیب می رسانند، بنابراین باید آنها را دور ریخته و اغلب جایگزین شوند. در عوض از قابلمه ها و تابه های ساخته شده از فولاد ضد زنگ سنگین و یا چدن و مس استفاده کنید.

 

از ظروف غذا و وسایل آشپزی کمک کننده به محیط زیست استفاده کنید

بطری های پلاستیکی و صفحات فوم، فنجان ها و کاسه را کنار بگذارید. کابینت های خود را با فنجان شیشه های بازیافتی و صفحات و کاسه های سرامیکی یا فلزی پر کنید. با ظروف و سرویس پخت و پز چوبی جذابیت را به آشپزخانه خود اضافه کنید. آنها درست همانند همتای پلاستیکی خود کار می کنند اما خیلی زیباتر هستند.

 

مطالعه کامل متن:

آشپزخانه دوستدار محیط زیست