سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمیزکردن قابلمه ها و ماهی تابه ها به صورت مناسب

شستن ظرف - تمیزکردن قابلمه - تمیزکردن قابلمه ها و ماهی تابه ها به صورت مناسب

تمیزکردن قابلمه ها و ماهی تابه ها به صورت مناسب. همه ما انباری از قابلمه ها و ماهی تابه هایی داریم که دوستشان داریم اما آیا آن ها را درست تمیز میکنیم؟ من در طول سال ها به اندازه کافی ماهی تابه های نچسب و ضد زنگ داشتم اما یک تابه چدنی با ارزش کادو گرفتم و تا به حال هیچ ایده ای برای چگونه مراقبت از آن به درستی نداشتم! تصمیم گرفتم تا کمی تحقیق انجام دهم و راهنمایی های جالب دیگری هم در مورد وسایل آشپزی دیگرم پیدا کردم.

 

ماهی تابه آهنی

نباید ها : بدون صابون… بدون ورق فولاد… و بدون ماشین ظرفشویی

چه چیزهایی نیاز داریم :

ماهیتابه یا کتری آهنی

اسفنج یا برس ضخیم

دستمال سفره، پارچه خشک یا حوله کاغذی

روغن سبزیجات یا نمک حلال

اجاق گاز (اختیاری)

 

دستورات:

1- بلافاصله پس از استفاده از کتری آن را تمیز کنید، در حالی که هنوز هم گرم یا داغ است. ماهی تابه را در سینک رها نکنید زیرا ممکن است زنگ بزند.

2- تمیزکردن کتری فلزی، کتری را با دست با آب گرم و یک اسفنج ضخیم شستشو دهید. اجتناب از استفاده از ماشین ظرفشویی، صابون یا سیم ظرفشویی، زیرا این موارد ممکن است خط و خش ایجاد کنند .

3- ذرات گیر کرده در زمان تمیزکردن قابلمه : برای تمیزکردن یا از بین بردن غذای گیر کرده، ماهی تابه یا قابلمه را با یک خمیر از نمک کوشر و آب خیس کنید. باقی مانده های مواد غذایی قلیایی نیز ممکن است توسط آب جوش در تابه از بین بروند.

4- ماهی تابه را خشک کنید: با حوله کاملا خشک کنید و یا آن را روی حرارت کم بر روی اجاق گاز خشک کنید.

5- روغن کاری کردن: با استفاده از پارچه یا حوله کاغذی مقدار کمی از یک روغن گیاهی یا نوعی روغن ترد کننده شیرینی ذوب شده داخل قابلمه را چرب کنید. بعضی افراد دوست دارند بیرون ظروف مثل قابلمه و دیگ ها را هم چرب و روغن کاری کنند.

6- قابلمه  را در یک مکان خشک نگه دارید.

 

اگر در نظافت منزل تان به مشکل خورده اید یا زمان کافی ندارید، از خدمات ما استفاده کنید، برای سفارش به صورت اینترنتی به صفحه قیمت نظافت منزلبروید.

نکات اضافی!

با استفاده از سیم ظرفشویی، زنگ زدگی ها را از چدن بردارید یا با مالیدن نصف سیب زمینی خام و پاشیدن مقداری جوش شیرین (این واقعا جواب میده) باز هم ممکن است لازم باشد پس مانده را بعد از تمیزکردن دوباره تمیز کنید.

قابلمه و ماهی تابه های ساخته شده از فولاد ضد زنگ:

آیا تا به حال درد ناشی از سوختگی یک ماهی تابه داغ در حال سرخ کردن را تجربه کرده اید؟

من مطمئن هستم! خوب من چند راهنمایی برای تمیزکردن قابلمه یا ماهی تابه پیدا کردم که نه تنها آسانتر هستند، بلکه کاملا بدون مواد شیمیائی است!

ادامه پست:

تمیزکردن قابلمه